Lf2 Repair Forum

Little Fighter 2 Repair Servis Forum
 
IndeksFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Zapisywanie z użyciem palety kolorów.

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Gad
Admin
Admin


Liczba postów : 19
Age : 23
Skąd : : dąkS
Registration date : 08/06/2008

PisanieTemat: Zapisywanie z użyciem palety kolorów.   Nie Cze 08, 2008 10:11 pm

Wszystkie pliki ze spritami postaci w LF2 (te zrobione przez twórców) są w bitmapach 256-kolorwych...

Przygotowałem sobie obrazek na palecie 24-biotwej:



Teraz przeprowadzimy na nim kilka eksperymentów.

1. Zmienimy jego paletę na 256 kolorów
2. Zmienimy jego paletę na 16 kolorów
3. Zmienimy jego paletę na 2 kolory (biały + czarny)

W celu zmiany palety kolorów wciskamy:
Plik -> Zapisz jako


Pojawi nam się okienko...


Zwracamy uwagę na: Zapisz jako typ (Zaznaczone na czerwono na zdjęciu) i wciskamy strzałkę obok, pokazuje nam się lista:



Wybieramy co chcemy i wciskamy Zapisz, a potem OK...

Pamiętajmy, że gdy chcemy przerobić bitmapy z gry musimy najpierw zapisać je jako poliki bmp z 24-bitową paletą!



Teraz pokażę efekt:

1.ZMIANA BITMAPY Z 24-BITOWEJ na 256-KOLOROWĄ

Nie widać wielkich zmian, jednak to zależy od gammy kolorów użytych w obrazku.

2.ZMIANA BITMAPY Z 256-KOLOROWEJ na 16-KOLOROWĄ

Można zauważyć dość duże zmiany.

3.ZMIANA BITMAPY Z 16-KOLOROWEJ na 2-KOLOROWĄ (biały + czarny)

Można zauważyć, że połowa obrazka została "wyczerniona"...
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://lf2repair.huhohi.com
 
Zapisywanie z użyciem palety kolorów.
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» [LWY] Lioden

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Lf2 Repair Forum :: Lf2 Repair :: Spriting :: Podstawy Paint'a-
Skocz do: